פורסם ב יהדות, עיון

הסטטוס היהודי

בכל יום בשבוע תוכלו למצוא בדף של סיוון רהב-מאיר קטע קצר ואקטואלי, אליו היא מחברת את פרשת השבוע. הספר הסטטוס היהודי, מכיל בתוכו חלק מהסטטוסים שעלו בדף שלה, ומחבר את פרשת השבוע אלינו, ככה שגם אם הטקסטים נראים לנו עתיקים ומנותקים מאיתנו, סיוון מנגישה אותם ומחברת אותם אלינו בשפה נעימה ומתאימה לכולם.

כשהייתי באולפנא, לימוד תורה, במיוחד קבוע, היה לי נגיש יותר. כשסיימתי את האולפנא, עם כל שנה שחולפת, ההתמדה הפכה קשה יותר. ניסיתי שלל ספרים שיעזרו לי קצת להעמיק ולהתחבר, אבל מצאתי את עצמי נמשכת לדברים אחרים במקום. לפני איזו תקופה, במהלך סידורים בבית, אמא שלי הביאה 3 ספרים שהיא לא מצאה להם מקום אצלה במדף, וביקשה שאשמור אותם אצלי בינתיים. שניים מהספרים כבר קראתי, ורק הסטטוס היהודי היה לי חדש בעין. כלומר, הוא כבר מוכר לי, אבל אף פעם לא הסתכלתי עליו באמת. כשפתחתי אותו לראשונה פשוט נשאבתי.

הספר בנוי לפי החומשים, ובתוכם חלוקה לפרשות. בכל פרשה יש בין 3-6 קטעים. ובכל קטע יש פסוק ואחריו רעיון. חלק מהרעיונות קשורים באקטואליה, חלק באישים מוכרים או כאלו שיש להכיר, וחלק הם מסרים לחיים. לכל הרעיונות אפשר להתחבר, ואפשר למצוא בהם את הנקודה שנוגעת בנו. המתכון המושלם שסיוון יצרה פה, הביא אותי להתמיד בלימוד, ולהצליח, בתוך כל העומס, לפתוח ספר וללמוד קצת לנשמה. הקטעים הם קצרים וזורמים כך שהלימוד יוצא מדויק.

הספר מתאים לכולם, לכל מי שרוצה ללמוד ולהתחבר. אין פה הדתה, יש פה חיבור למסורת ולתרבות היהודית, רק צריך לפתוח את הלב, ולתת לו לשמוע.

שורה תחתונה: קטע קצר וקולע, שמחבר אותנו למהות שלנו.

סופר\ת: סיוון רהב-מאיר
הוצאת ידיעות ספרים
ספטמבר 2016

כתיבת תגובה