פורסם ב יהדות, כללי, נוער, נוער צעיר, עיון

מתבגרת באהבה

שם הספר: מתבגרת באהבה – מדריך לנערות
סופר\ת: דפנה פלר
איורים: יונת קציר
הוצאת ידיעות ספרים
מאי 2019

גיל ההתבגרות מלא בשינויים ותהפוכות, והוא מין זמן ביניים שכזה, בין להיות ילדה לאישה, אבל הוא זמן כל כך משמעותי, שלפעמים מלא בסימני שאלה, והתחושה היא שאין את מי לשאול. הספר מתבגרת באהבה בא לענות על שאלות שהנערה עוד לא יודעת שיעלו לה, תוך תיווך השינויים שקורים, והסבר על כל התהליכים. בשפה פשוטה ונעימה שמלווה באיורים מופלאים.

אני עובדת עם נערות, ותמיד מחפשת איך לשכלל את עצמי ולהתאים את עצמי אליהן, ואיך לעזור להן להיות נערות טובות יותר שמתבגרות בצורה בריאה. כבר מאז שהספר יצא לאור הסתכלתי עליו כל הזמן, ועכשיו כאילו היה לי תירוץ לקנות אותו, לא בשביל עצמי שאני כבר 'גדולה מידי' בשבילו, אלא בשביל התלמידות שלי, כדי שאוכל לכוון אותן בצורה טובה יותר בגיל הסבוך.

המדריך הזה פשוט נפלא, הוא כתוב בצורה מאירת העיניים, בשפה פשוטה שמדברת אל הבנות ולא מעליהן, העיצוב שלו כל כך מאיר, והוא פשוט עושה חשק לקרוא, והאיורים המלווים את הספר, עם הדוגמה של הדפים, פשוט יוצרים את האווירה המרגיעה ביותר והמקבלת ביותר שאיתה קוראים את הספר.

הספר הזה לא מתיימר להיות מדריך בלעדי, והוא לא בא להחליף את ההורים או הנשים במשפחה בתפקידן. להפך, הוא מעודד את השיח עם דמויות בוגרות ומבינות, הוא מעודד בכלל שיח סביב התבגרות, בהסתכלות גם על מה שהגדולים יותר במשפחה עברו, וכך הוא מחזק גם את הקשר הבין-דורי.

הספר מתאים לנערות בגיל ההתבגרות, בערך מגיל 10 (תלוי מתי הן מתחילות להתפתח), והוא מחייב תיווך הורי ויד על הדופק בשלבים השונים שבספר. הספר מתאים לקהל הדתי, ואולי הקהל החילוני ימצא אותו חסר. ואם אתם הורים לנערות מתבגרות, תקנו את הספר הזה, הן יודו לכם – גם אם לא עכשיו, אז כאשר הן יתבגרו.

שורה תחתונה: למה לא היה ספר כזה כשאני הייתי נערה??

כתיבת תגובה